Cellprovstagning hos Gynekologen

Det går inte att beskriva. Ni killar vet inte vad vi tjejer får gå igenom när vi är inne hos gynekologen och ska ta av oss på nederdelen och sedan gå och sätta oss och vresa i en gynekologstol. Man känner sig utlämnad. Ahhhhhhh den känslan.... Man sitter där och låter de gräva i ens underliv. Jag fick för ett par veckor sedan hem en kallese för cellprovstagning. Ja visst, det är jätte bra att kolla detta så att man vet att man inte löper risk för livmoderhalscancer. Så idag var min tid kommen. När jag väl kom in i rummet för undersökningen så började gynekologen att prata en massa kring detta och hur allt uppstår, hur en lätt cellförändring respektive, medel och stark var. Skulle hon berätta detta för att på så sätt lugna mig? Då misslyckades hon. Jag blev SKITRÄDD. Kan erkänna en till sak. Jag blir alltid svimmfärdig när jag sitter där i stolen. Det blev jag idag med...

När det började undersökningen visade hon mig en hemsk jävla grej som hon skulle stoppa upp och sedan bända upp. Så att den höll borta blygläppar med mera. Detta gör man för att så man ska kunna se ända in till livmoderhalstappen. Efter det, ska hon in och pilla med flera olika toppsar. Asså den känslan när hon är där inne på tappen, det är så obehagligt. Jag skulle vara lugn och avlsappnad.. Hur faaan då? Gick ju inte?



Jag kan säga, neeej tack. Dessvärre blir det fler besök, mot min vilja. Ne, jag säger då detta. Killar, ni ska bara veta vad vi tejer får gå igenom!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0